You are not logged in.

[Extension Opera] SuperOgame

Pour discuter avec les joueurs d'OGame, venez sur IRC - menu chat
Les candidatures aux postes d'opérateur sont ouvertes et celles de modérateur fermées

Les candidatures pour devenir opérateurs sont ouvertes
Pour toutes vos questions rendez vous sur ce sujet et pour les modalités de recrutement, allez sur ce sujet

operasog

Recrue

• "operasog" is male
  • "operasog" started this thread

Date of registration: May 4th 2008

• Send private message

1

Sunday, May 4th 2008, 12:28am

SuperOgame

Bonjour!

Here you will find brief information about SuperOgame. For details please refer to SuperOgame website and forums.

About

SuperOgame is an user javascript for Opera web browser which adds functionality to OGame interface and thus improves your gaming experience.

Features

Generaly, it has mostly the features that are present in other allowed plugins/scripts. A brief list of the features:

Quoted

General
  • fast and stable, low resources demanding; works on all ogame servers by default
  • automatic detection of server and loading proper language files (if exist); also possible to override language manually
  • highlighting Moons in planets list
  • change buttons in planets list
  • customizable left menu links

Overview
  • server and local time in overview page
  • maximum number of available fileds of a planet or moon display, based on its size in overview page
  • overview of resources by fleet missions in overview page
  • some small colonies menu improvements in overview page (EXPERIMENTAL - TESTING)

Resources
  • resources production calculator
  • storage status
  • graphical display of production factor in resources page

Galaxy
  • planets list in galaxy page
  • highlighting of debris of a desired size in galaxy page
  • remove debris image with the amount of the debris' metal and crystal
  • highlighting of moons of a desired size in galaxy page
  • player and alliance rank positions in galaxy page
  • phalanx status indicator in galaxy page
  • alliance tags and colors in galaxy page

Buildings
  • resources and cargos needed for buildings/researches/defenses/ships in buildings' pages
  • remove descriptions of buildings/researches/defenses/ships
  • resize or remove images of buildings/researches/defenses/ships in buildings' pages
    informational differences in phalanx reach in phalanx info page
  • building/research/defense/ship finishing time information in buildings' pages
  • IPM range and phalanx reach informations in buildings' pages
  • mines and solar powerplant energy status information in buildings' pages

Fleet
  • total fleet cargo capacity in fleet sending page
  • transport calculator in fleet sending page
  • fleet arrival, come back and send times in fleet pages (including phalanx page)
  • outer space shortcut in send fleet page
  • mission type priorities
  • fleet fuel consumption in expedition/holding fleet mission page
  • various small GUI improvements in fleet pages

• additional delete form on top in messages page
  • reply link in circular message
  • number of needed cargos to raid in spy report
  • number of needed espionage probes needed for espionage in spy report
  • direct links to SpeedSim and DragoSim online battle simulators, in spy reports
  • smilies in messages
  • signature in outgoing messages
  • colorization of messages

And there's more! Almost every feature stated above have some additional options, like color setting, etc.

Benefits

The greatest benefit is that you will use Opera web browser: currently the fastest, the lightest and the most secure web browser available. Besides that, SuperOgame is fast and small in size ((core file + settings file + 1 language file) < 100 kb).

Usage

Installation
Download SuperOgame files and put them to your Opera's user javascript directory.

For those who don't know where is your userjs directory:
Create a directory for storing User JavaScript files (for instance, create directory "userscripts" in Opera's profile directory). Go to Tools -> Preferences -> Advanced -> Content -> JavaScript Options. Add the location of your newly created script directory to "User JavaScript files" input field.

Now, if you are not using all of the language files, you can remove them. It is advisable to leave the default English language file, though.

Settings
For changing default setting you must edit variables in SuperOgame_Init.js file. Just open the file with Your favourite text editor (preferably use text editor with syntax highlightning, like notepad++ for Win platform, for example, or kwrite for Linux, etc.). After changing an option you don't have to restart your browser.
More detail explanation is here.

Legal information

SuperOgame is allowed for use on ogame.org servers, as well as some other servers: for more informations please refer to this page at SuperOgame website. GameForge doesn't have official advisory yet regarding SuperOgame, but they don't forbid its use. So it is up to Game Admins of the servers to decide whether they will allow SuperOgame on their server. However, I didn't get answer from French Game Admin yet, so I can't tell if the use of SuperOgame on ogame.fr will be tolerated. Please consult your GO before using it!

How you can help

Visit SuperOgame website and leave comments, participate discussion in the forums, report bugs, submit translations, submit suggestions or ask for a help.

Cheers!
SuperOgame est sur Facebook.
SuperOgame - Opera addon for OGame
http://superogame.sourceforge.net

This post has been edited 5 times, last edit by "operasog" (May 2nd 2010, 11:42am)

Scias

Diplomate

Date of registration: May 18th 2006

• Send private message

2

Sunday, May 4th 2008, 12:34am

I'm not using Opera but it looks great ! It's like Foxgame + Neogame for Opera ! Finally !!

Great job ! ;)
La route est longue, mais la voie est libre...

operasog

Recrue

• "operasog" is male

• Send private message

3

Sunday, May 4th 2008, 12:35am

Thanks! :) I hope it will be approved. :)

Blach Hawk

Amiral de la Flotte

• "Blach Hawk" is male

Date of registration: May 13th 2007

• Send private message

4

Sunday, May 4th 2008, 12:41am

Bon,

J'ai pas testé, mais ça m'as l'air très bien tout cas. Le FoxGame + Neogame qu'il manquait sur Opéra :).

Cependant, j'ai relevé la présence d'une lien direct vers la porte de saut, qui est interdis par la GF (cf. dernière version interdite de NeoGame).

Donc prenez vos disposition avant utilisation, merci (mail à l'opé pour voir si c'est OK).

@operaog : Jump Gate direct link is forbidden by GameForge (last NeoGame Firefox Addon Release was illegal, because of a similar link in the menu ;) )

Stil waiting...

operasog

Recrue

• "operasog" is male

• Send private message

5

Sunday, May 4th 2008, 12:52am

Hi Blach Hawk!

As I understand, what's not allowed is a all/max/none ships buttons in the JumpGate menu (and that's why that release was illegal). Thanks for notifying me, anyay. I will doublecheck if direct link to JumpGate is allowed or not. ;)

Edit: I've just checked, and some other plugins (StandardOgame for Firefox, to be precise) has the link to Jump Gate. So, it is allowed. :D

This post has been edited 1 times, last edit by "operasog" (May 4th 2008, 2:06am)

freedom380

Diplomate

Date of registration: Jan 23rd 2008

• Send private message

6

Sunday, May 4th 2008, 8:55am

beautiful birch has to you operasog

I find its well done
to hope to make you the modification necessary so that it oneself authorized without any problems?

or outward journey to leave you the direct link towards the door of jump?

while waiting I pre to make not install it my can you say some to us more on scripte

but still cheer

operasog

Recrue

• "operasog" is male

• Send private message

7

Tuesday, May 6th 2008, 2:36pm

Hi!

Just to inform everybody SuperOgame is officialy approved in Spanish and Portugal OGame servers.

Cheers!

freedom380

Diplomate

Date of registration: Jan 23rd 2008

• Send private message

8

Tuesday, May 6th 2008, 5:34pm

je traduit

Quoted

Bonjour !

Informer juste tout le monde SuperOgame est officiellement approuvé dans des serveurs d'Espagnol et du Portugal OGame.

This post has been edited 1 times, last edit by "freedom380" (May 6th 2008, 5:35pm)

Uni15march

Raideur

• "Uni15march" is male

Date of registration: May 5th 2007

• Send private message

9

Tuesday, May 6th 2008, 7:13pm

Bon je parle en français désolé! (je suis pas bon en anglais ^^') :D

J'arrive pas a le faire fonctionner si quelqu'un pourrait m'aider ça serai sympa, les scripts sont activés et le chemin de domaine du script est respecté si vous avez une solution aidez-moi merci ;(

[KrypteN] Shinryu [top 300]

• "Almost Illegal" is male

Date of registration: Sep 18th 2007

• Send private message

10

Wednesday, May 7th 2008, 2:14am

RE: SuperOgame - Opera addon for OGame

Welcome on ogame.fr operasog

Please send me the following elements:

- introduction to superogame ( functionnalities, user manual)
- screenshots

You can send it by PM, after that I will translate it into French. Please send me it ASAP

Et je rappelle à tout le monde que vous êtes sur un forum en français, si vous savez parler en français, vous répondez en français ou bien vous faites la traduction simultanée de vos messages.
Epoque Skexces Grizzly Croc Drac_oL Hassan.

• "Almost Illegal" is male

Date of registration: Sep 18th 2007

• Send private message

11

Wednesday, May 7th 2008, 7:32pm

RE: SuperOgame - Opera addon for OGame

Bon bah, trop fatigué pour faire une présentation décente, et pas le temps de faire la présentation moi même pour les autres.
Soit quelqu'un se dévoue pour la faire et la poste ici , soit l'auteur se décide à en faire une.

Please read the board rules and write an introduction to the script.
Epoque Skexces Grizzly Croc Drac_oL Hassan.

This post has been edited 1 times, last edit by "Almost Illegal" (May 7th 2008, 9:46pm)

operasog

Recrue

• "operasog" is male

• Send private message

12

Tuesday, June 10th 2008, 2:29pm

*bump*

:D

(First post edited, on request.)

Scias

Diplomate

Date of registration: May 18th 2006

• Send private message

13

Wednesday, June 11th 2008, 4:16pm

RE: SuperOgame

Great presentation !!

I've translated it :

It's not perfect, but if someone wants to correct this translation, he can.
Si quelqu'un à repéré des erreurs ou des incohérences dans ma traduction, qu'il fasse signe :)

----

Ici vous trouverez de brèves informations à propos de SuperOgame. Pour plus de détails, merci de vous référer au site et au forum de SuperOgame.

À propos

SuperOgame est un script javascript utilisateur pour le navigateur Opera qui ajoute des fonctionnalités à l'interface d'OGame et améliore votre confort de jeu.

Fonctionnalités

Il présente en général la plupart des fonctionnalités présentes sur d'autres plugins et scripts autorisés. Voici une petite liste des fonctionnalités :

Quoted

Général
  • Rapide et stable, peu gourmand en ressources, fonctionne normalement sur tous les serveurs OGame.
  • Détection automatique de la langue (si elle existe) et du serveur. Il est néanmoins possible de changer la langue manuellement.
  • Mise en évidence des Lunes dans la liste des planètes.
  • Boutons de changement de planète
  • Possibilité de rajouter des liens personnalisés dans le menu de gauche.

Vue générale
  • Affichage de l'heure serveur et locale sur la vue générale
  • Affichage du nombre maximum de cases possibles sur les lunes (en se basant sur la taille)
  • Affichage des ressources transportées par les flottes
  • Quelques améliorations des menus pour les colonies (EXPERIMENTAL - EN TEST)

Ressources
  • Calculateur de production dans la page ressources
  • Statut des hangars
  • Affichage graphique du facteur de production

Galaxie
  • Liste des planètes dans la page galaxie
  • Mise en évidence des champs de ruines d'une certaine taille
  • Supression de l'image des débris sur la popup d'exploitation du champ de ruines
  • Mise en évidence des lunes d'une certaine taille
  • Affichage du classement des joueurs et des alliances
  • Statut de la phalange
  • Colorisation des TAGs d'alliance

Bâtiments
  • Ressources et transporteurs nécessaires pour les bâtiments/recherches/défenses/vaisseaux
  • Supression des descriptions des bâtiments/recherches/défenses/vaisseaux
  • Redimensionnement ou supression des images des bâtiments/recherches/défenses/vaisseaux
  • Heures de fin de construction pour les bâtiments/recherches/défenses/vaisseaux
  • Affichage de la portée des missiles et de la phalange
  • Statut de l'energie consommée par les mines et produite par les centrales

Flotte
  • Capacité totale des transporteurs dans la page d'envoi de flotte
  • Calculateur de capacité de transport dans la page d'envoi de flotte
  • Heures d'arrivée, de retour et d'envoi dans les pages d'envoi de flotte
  • Raccourci pour les espaces infinis dans la page d'envoi de flotte
  • Priorités de missions
  • Affichage de la consommation de carburant sur les pages d'expéditions et stationnement
  • Quelques améliorations graphiques sur les pages d'envoi de flotte

• Affichage d'un autre formulaire d'effacement en haut des messages
  • reply link in circular message
  • Nombre de transporteurs nécessaires pour le meilleur rendement dans les rapports d'espionnage
  • Nombre de sondes requises pour l'espionnage dans les rapports d'espionnage
  • Liens directs vers SpeedSim et DragoSim (simulateurs de combat) sur les rapports d'espionnage.
  • Smileys dans les messages
  • Signature sur les messages envoyés.
  • Colorisation des messages.

Et encore ! Ces fonctionnalités présentent des options supplémentaires !

Bénéfices

Le plus grand bénéfice est que vous utiliserez le navigateur Opera, l'un des navigateurs les plus rapides, légers et sécurisés. En plus de cela, SuperOgame est rapide et trés léger ((fichier script + fichier de paramètres + fichier de langue) < 100Kb).

Usage

Installation
Téléchargez les fichiers de SuperOgame et placez les dans le répertoire des scripts javascript utilisateur.

Pour ceux qui ne savent pas ou placer les fichiers :
Créez un répertoire pour stocker les fichiers (par exemple, créez un dossier "userscripts" dans le dossier du profil Opera). Allez dans Options -> Préférences -> Avancé -> Contenu -> Options JavaScript. Ajoutez le chemin du nouveau dossier dans le champ "Fichiers Javascript locaux".

Maintenant, si vous n'utilisez pas toutes les langues disponibles, vous pouvez les supprimer. Il est préférable de laisser le fichier Anglais (English) en cas de problème.

Paramètres
Pour changer les options par défaut, vous devez modifier les variables dans le fichier SuperOgame_Init.js. Ouvrez juste ce fichier sur votre éditeur texte préféré (il est préférable d'utiliser un éditeur texte avec coloration syntaxique comme Notepad++ pour Windows, ou Kwrite pour Linux). Aprés avoir changé une option, vous n'avez pas besoin de relancer votre navigateur.
Plus de détails sur le site.

Informations légales

L'utilisation de SuperOgame est autorisée sur les serveurs Ogame.org comme pour d'autres serveurs: Pour plus de détails, renseignez-vous sur cette page. GameForge n'a pas émis d'avis officiel sur SuperOgame, mais ils ne l'interdisent pas. C'est donc aux Game Admins des serveurs de décider si l'utilisation de SuperOgame est tolérée sur leurs serveurs. Néanmoins pour l'instant, je n'ai toujours pas reçu de réponse des Game Admin français, donc je ne peux pas dire si l'utilisation de SuperOgame ici est tolérée. Merci de consulter votre Opérateur avant de l'utiliser !

Comment contribuer

Visiter le site de SuperOgame et laissez vos commentaires, participez sur les forums: N'hésitez pas à reporter les bugs et proposer des traductions et des suggestions.
Vous pouvez aussi demandez de l'aide.

----
La route est longue, mais la voie est libre...

This post has been edited 2 times, last edit by "Scias" (Jun 11th 2008, 4:27pm)

metang

Apprenti

• "metang" is male

Date of registration: May 5th 2008

• Send private message

14

Wednesday, June 11th 2008, 4:48pm

merci pour la traduction

I go tried superogame

[Uni 64] Metang - F_Legacy - Top 730
[Orion] Mekafirst59 - DLS - Top noob

gijo62

Apprenti

• "gijo62" is male

Date of registration: Jun 9th 2007

• Send private message

15

Thursday, June 12th 2008, 4:26pm

RE: SuperOgame

J'ai installé Opéra et mis SuperOgame,explications claire pour un noob comme moi,j'ésperes trouver des differences avec Mozilla+foxgame+scripts ^^

Mithrill

Recrue

Date of registration: Jun 19th 2005

• Send private message

16

Thursday, June 12th 2008, 11:51pm

Tout bonnement excellent, bravo !

J'en profite pour vous donner un lien pour avoir accès au dl la dernière version d'Opera sortie aujourd'hui :

http://www.opera-fr.com/

Je ne m'étendai pas plus sur ce sujet ici à part dire que c'est du tout bon ;]

*en test sur l'uni 50*

Mithrill

gijo62

Apprenti

• "gijo62" is male

Date of registration: Jun 9th 2007

• Send private message

17

Friday, June 13th 2008, 3:14pm

C'est tout bon oui et non,moi sur l'uni56 tout marche bien mais ma femme sur le 33 n'as pas tout d'affiché,ensuite je ne peux pas répondre dans les forums,surement une option a cocher ou a décoché mais c'est bien dommage car je trouve Opera bien plus rapide d'execution que Mozilla.

operasog

Recrue

• "operasog" is male

• Send private message

18

Friday, June 13th 2008, 9:29pm

Quoted

Originally posted by gijo62
C'est tout bon oui et non,moi sur l'uni56 tout marche bien mais ma femme sur le 33 n'as pas tout d'affiché,ensuite je ne peux pas répondre dans les forums,surement une option a cocher ou a décoché mais c'est bien dommage car je trouve Opera bien plus rapide d'execution que Mozilla.

Hi!

You could ask for help on the SuperOgame forums, some of the members there speaks French, so they could help you. ;)

metang

Apprenti

• "metang" is male

Date of registration: May 5th 2008

• Send private message

19

Friday, June 13th 2008, 9:32pm

hein ?
I don't speak english^^"

superogame marche avec explorer ?